Norske produkter på Landsmejeriudstillingen
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 16 oktober 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Nordmændene er for første gang med, når årets Landsmejeriudstilling løber af stabelen 6. og 7. november i Messecenter Herning.
Dermed bliver dette års udstilling historisk, idet mejeriprodukter fra både Danmark, Sverige, Island og Norge er repræsenteret.
”Vi ser det som et tegn på, at Landsmejeriudstillingen er ved at udvikle sig til en udstilling, hvor hele Norden mødes og præsenterer sine produkter”, siger sekretær for Landsmejeriudstillingen Sven Ålborg.
Over 1.000 mejeriprodukter er meldt til udstillingen og samtlige produkter vil blive bedømt. Blandt de danske produkter kåres der traditionen tro danmarksmestre i de forskellige kategorier, mens der blandt de svenske, norske og islandske produkter uddeles ærespræmier og kåres holdvindere.
Som noget nyt lanceres i år Landsmejeriudstillingens Konceptpris, hvor fem nominerede koncepter dyster. Konceptet skal være lanceret inden for de seneste tre år og kan være det færdige mejeriprodukt, en del af råvaren, fremstillingsmåden, emballagen, markedsføringen m.m.
På Landsmejeriudstillingen vil man også kunne opleve Arla Foods´ udstillingstruck, der i en udstilling udformet i et samarbejde mellem Arla Foods og sekretariatet for Landsmejeriudstillingen fortæller om mælkens vej fra ko til forbruger.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.