Økologisk satsning i Sverige

Læs tid
1 min
Publiceret
16 januar 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Efter en forsøgsperiode har Division Sverige besluttet, at det syrnede produkt A-fil (svarer til A38) fremover udelukkende skal fremstilles af økologisk mælk.

Afsætningen af konventionel A-fil var sidste år ca. 16 mio. kg, hvilket svarer til knapt halvdelen af Arla Foods’ samlede afsætning af økologisk drikkemælk på det svenske marked.
”Omlægningen til økologisk A-fil er et stort løft for vores økologiske produktsortiment”, siger projektleder Eva Blomqvist.

Den økologiske A-fil skal produceres på mejerierne i Örebro, Göteborg, Jönköping og Visby. Hvis den økologiske satsning går godt, overvejes det at konvertere andre produkter til økologiske udgaver.
Salget af økologiske produkter i Sverige er noget mindre end i Danmark, men afsætningen er i de seneste år steget støt.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663