52.000 dyrskuegæster hos Arla
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 09 juli 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Hver fjerde gæst på sommerens store dyrskuer besøgte Arla-trucken.
Et stort antal gæster har fået et indblik i Arla Foods’ verden på dyrskuer rundt om i landet i de seneste måneder.
52.000 eller knapt hver fjerde af de 212.000 besøgende på de store dyrskuer har taget en tur gennem Mælkevejen, som er overskriften på udstillingen i Arla-trucken.
I weekenden var trucken med på dyrskuet i Hjørring, som var det sidste af de seks store dyrskuer. Dermed har Arla-trucken været med på dyrskuerne i Gl. Estrup, Roskilde, Odense, Herning, mens den nye Karoline truck tog sig af dyrskuet i Aabenraa.
Der er blevet uddelt 100.000 smagsprøver på årets dyrskuer. Arkivfoto
Ud over historien om Mælkevejen har gæsterne kunnet smage på nogle af selskabets mejeriprodukter. I alt er der blevet uddelt 100.000 smagsprøver af Arla Mini jordbær, Minimeal, Riberhus, Yoggi yoghurt og Matilde kakaoskummetmælk.
Arla Foods har også været repræsenteret med Arla traileren og Arla udstillingsvognen på 15 mindre dyrskuer og arrangementer, og her er man cirka halvvejs i rækken af arrangementer.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.