Carat bliver Arla Foods' mediebureau
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 28 maj 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods samler fra 1. oktober sit europæiske mediebudget hos mediebureauet Carat.
Et mediebureau rådgiver blandt andet omkring valg af medier til brug i forskellige markedsføringskampagner og bistår ved indkøb af reklametid.
Carat, der er Europas største mediebureau, er valgt efter en gennemgribende analyse af medieområdet, hvorefter Arla Foods’ mediebudget blev udbudt i licitation mellem fem europæiske mediebureauer.
”Vores mål er at øge de potentielle synergier mellem de forskellige markeder. Vi har hidtil haft fokus på det nationale forretnings- og medieområde, men med ændringer i såvel mediemarkedet som i Arla Foods’ forretningsstruktur har det været oplagt at samarbejde med en europæisk partner”, siger Market Development Manager i Arla Foods Lothar Laufer.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.