Færre gæster på besøgsmejerier
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 29 oktober 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Besøgstallene for det netop afsluttede mejeriår er nu gjort op, og de viser et fald i det samlede antal gæster på godt 3.500 på Arla Foods’ tre besøgsmejerier.
I alt var der i år 21.945 gæster på de tre mejerier mod ca. 25.500 sidste år.
Det er besøgstallet på Taulov Mejeri, der trækker statistikken ned i år. Tre år efter åbningen har interessen for at se det store, topmoderne ostemejeri nu efterhånden fundet sig et mere naturligt leje. I 2001/02 toppede besøgstallet med 15.483 gæster, mens der i 2002/03 gik 10.824 gæster gennem Taulovs besøgsgang.
”Vi havde forventet, at der årligt ville være 10-12.000 besøgende, og det
ligger vi på nu. Vi vidste godt, at den overvældende interesse, der har været i de første to år, ikke kunne blive ved. Efter at have haft de maksimale 50 gæster på stort set hvert hold er der nu færre, og det skyldes formentlig, at når f.eks. borgerforeningen arrangerer et besøg, så har nogle af medlemmerne allerede været af sted med brugsforeningen eller landbrugsforeningen”, siger besøgschef i Arla Foods Sanne Vinther.
Slagelse Mejeri holder sit vante besøgstal på omkring 4.000, mens det sidste besøgsmejeri Brabrand Mejeri kom op på 7.186 efter et unormalt lavt besøgstal sidste år på ca. 6.000 gæster.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.