Konkurrence inden for mejeriprodukter i Danmark

Læs tid
1 min
Publiceret
08 januar 2003
Kontaktpersoner:
Skrevet af

En undersøgelse foretaget af Konkurrence­styrelsen viser, at Arla Foods ikke yder konkurrenceforvridende rabatter.

Det fremgår af den seneste udgave af Konkurrencestyrelsens nyhedsbrev KonkurrenceNyt fra december.
Konkurrencestyrelsen har i løbet af sommeren og efteråret 2002 undersøgt markedet for mejeriprodukter. Undersøgelsen skulle klarlægge, om Arla Foods ydede ekstra rabatter, hvis butikkerne aftog både økologiske og konventionelle mejeriprodukter fra selskabet, og derved gjorde det ekstra vanskeligt at konkurrere med Arla Foods.
Konkurrencestyrelsens undersøgelse hos både detailkæderne, butikkerne og de konkurrerende mejerier konkluderer imidlertid, at der ikke ydes sådanne rabatter, og at flere af kæderne også fører produkter fra Arla Foods’ konkurrenter.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663