Landmanden skal være mere synlig på dyrskuerne
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 03 december 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla trucken, traileren og kassevognen er sat i garage for vinteren efter veloverstået dont på sommerens dyrskuer, hvor en halv mio. mennesker havde mulighed for nærkontakt med Arla Foods.
På nogle af skuerne blev der gennemført en forbrugerundersøgelse, som blandt andet viser, at rigtig mange fandt Arla Foods’ udstilling og aktiviteter interessante.
Forbrugerundersøgelsen viser også, at meget få var klar over, at de havde talt med ”en rigtig landmand”, da de besøgte udstillingen, selvom der alle steder stod andelshavere i spidsen for aktiviteterne på standen. At landmanden skal være mere synlig, fremgik også af evalueringerne fra regionscheferne og deltagerne. Her slog man fast, at det er uhyre vigtigt med den ambassadørrolle, andelshaverne har i forbindelse med skuerne. Derfor er der brug for en tydelig markering af, at det er landmænd og ikke ansatte, der står på standene.
Den store truck deltog på de seks største skuer, der tilsammen blev besøgt af ca. 212.000 mennesker. Hver fjerde var inde i trucken.
De to mindre udstillingsvogne deltog tilsammen i 30 mindre dyrskuer. Der blev uddelt 115.000 smagsprøver på de små dyrskuer, som blev besøgt af 250.000 mennesker.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.