Mælk i kaffen - tak

Læs tid
1 min
Publiceret
26 marts 2003
Kontaktpersoner:
Skrevet af

I lighed med de to foregående år var Arla Foods hovedsponsor ved det netop afholdte Barista DM.

Barista er det italienske ord for kaffebartender. Mælk er imidlertid en næsten lige så vigtig ingrediens som kaffen, og efterhånden som flere og flere kaffebarer skyder op, vokser dette lidt skjulte mælkemarked. Faktisk bruger nogle caféer op til 50.000 liter mælk om året.

Med DM-titlen følger en billet til det fjerde Barista VM, der afholdes i Boston i april; her vil over 50 lande være repræsenteret. Der er noget at leve op til for den nykårede danmarksmester Troels Poulsen fra Café Europa. De sidste to år er danmarksmesteren nemlig også blevet verdensmester: I 2001 var det Martin Hildebrandt og sidste år Fritz Storm, begge fra Café Europa, der løb med VM-titlen.

Også i Sverige var Arla Foods blandt sponsorerne af de nyligt afholdte sverigesmesterskaber for baristaer.

Tema om kaffe og mælk

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663