Matilde er kult
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 08 oktober 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Netop nu ligger salget af Matilde Kakaomælk cirka fem procent over niveauet for et år siden og har rundet 60 millioner solgte enheder om året. Samtidig er alle 16.000 t-shirts med Matilde-logoet blevet revet væk af modebevidste forbrugere.
”Matilde Kakaomælk smager først og fremmest godt. Men mærket er hjulpet godt på vej af det retro-trend, som produkter fra 1970’erne oplever”, siger produktchef Susanne Klemp fra Arla Foods.
”Desuden nyder Matilde Kakaomælk godt af, at den nye forældregeneration kender og synes godt om produktet, samtidig med at det er smart blandt deres børn”, siger hun.
Det runde, glade pigeansigt med de strittende rottehaler optrådte første gang i 1970 på produkter fra det daværende mejeriselskab Kløver Mælk.
Matilde kunne i 2000 fejre sin 30-års fødselsdag.
Efter cirka ti års fravær fra tv-skærmen er Matilde Kakaomælk tilbage i tv-reklamerne. Her i oktober vises de to første af i alt fem reklamefilm, der retter sig mod børn og unge.
”En af årsagerne til Matildes comeback på tv er, at vi ønsker at udbygge mærkets potentiale, så vi eventuelt kan udbrede det til andre produktgrupper”, siger Susanne Klemp.
Hun lover, at succesen med Matilde-t-shirts bliver fulgt op først i det nye år med andre typer tøj.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.