Mejeritorv nr. 100 fejret med nyskabelser

Læs tid
1 min
Publiceret
27 august 2003
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Mejeritorve i detailbutikker får forbrugerne til at købe flere mejeriprodukter, så der var grund til at fejre tirsdagens indvielse af nummer 100 af slagsen i Danmark.

Et tv på produkthylden, hvor forbrugerne døgnet rundt kan se friske nyheder fra net-tv-stationen Arla Ekspres On Air, var en af de mere iøjnefaldende nyskabelser, som Arla Foods tester på landets nyeste mejeritorv.

”Vi tester også en impulskøler med convenience-mejeriprodukter, som er placeret uden for mejeritorvet. Dermed forsøger vi at fange de forbrugere, som ikke går efter de traditionelle mejeriprodukter. På mejeritorvet har vi desuden som noget nyt brugt en hel væg på at samle al madlavningsost – hytteost, revet ost, feta osv. – for sig selv”, fortæller teamleder i Division Danmark Jens Christian Krog, der op til indvielsen i tirsdags har haft travlt med at give Arla Foods’ produkter den rigtige placering.


Mejeritorvet kan skabe et mersalg af mejeriprodukter, og investeringen i torvet er derfor typisk tjent ind efter et til to år.

Det nye mejeritorv er med sine knap 90 kvadratmeter et af de store. Det ligger i Wika Super Best i Køge – en af landets største private købmandsbutikker – som genåbnede tirsdag efter en omfattende renovering.

”På et mejeritorv får de enkelte produkter mere plads. Og vi ved, at hvis man giver et produkt to rækker i stedet for en, så opnår man et mersalg på 15 pct. Så når butikken investerer i et mejeritorv, oplever den typisk både en avancemæssig og omsætningsmæssig stigning, der betyder, at investeringen er tjent ind i løbet af et til to år”, siger Jens Christian Krog, der er ansvarlig for 14 mejeritorve på Østfyn, Sjælland og øerne.

Indvielsen i Køge følges op i de kommende uger med bl.a. demonstrationer af Klovborg, Karoline’s supper og Mini Meal samt en konkurrence med Matilde Kakaomælk, hvor man kan vinde en rejse til Kreta.


Uden for Danmarks mejeritorv nr. 100 testes nu en ny impulskøler med convenience-mejeriprodukter.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663