Stor lyst til at diskutere og konkrete forslag til forandringer præger de foreløbig syv arbejdsgrupper, der medvirker i Arla Foods’ imageprojekt.
Foreløbig har 80 medarbejdere og andelshavere deltaget i projektet, som har fået navnet Det nye Arla Danmark. De har diskuteret, hvilke værdier der beskriver Arla, og hvad det er, Arla Foods skal stå for i fremtiden.
”Deltagerne er gået ind i gruppearbejdet med stort engagement og megen interesse for den proces, vi nu har sat i gang, og ikke mindst for resultatet”, siger koncerndirektør Peder Tuborgh, som leder processen. ”Vi har sat gang i en spændende proces, som vil give os svaret på, hvordan vi kommer den kritik i møde, som Arla har fået i løbet af det sidste halve år. Allerede nu peger pilen i retning af væsentlig mere dialog med forbrugerne og involvering af virksomheden i forbrugerspørgsmål”, siger han.
Hen over sommeren skal alle input fra arbejdsgrupperne samles, og en endelig præsentation af resultatet ventes at foreligge i efteråret.