Ansatte engagerede i imageprojekt
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 26 maj 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Stor lyst til at diskutere og konkrete forslag til forandringer præger de foreløbig syv arbejdsgrupper, der medvirker i Arla Foods’ imageprojekt.
Foreløbig har 80 medarbejdere og andelshavere deltaget i projektet, som har fået navnet Det nye Arla Danmark. De har diskuteret, hvilke værdier der beskriver Arla, og hvad det er, Arla Foods skal stå for i fremtiden.
”Deltagerne er gået ind i gruppearbejdet med stort engagement og megen interesse for den proces, vi nu har sat i gang, og ikke mindst for resultatet”, siger koncerndirektør Peder Tuborgh, som leder processen. ”Vi har sat gang i en spændende proces, som vil give os svaret på, hvordan vi kommer den kritik i møde, som Arla har fået i løbet af det sidste halve år. Allerede nu peger pilen i retning af væsentlig mere dialog med forbrugerne og involvering af virksomheden i forbrugerspørgsmål”, siger han.
Hen over sommeren skal alle input fra arbejdsgrupperne samles, og en endelig præsentation af resultatet ventes at foreligge i efteråret.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.