Arla lancerer new zealandsk smør

Læs tid
1 min
Publiceret
11 august 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Danskerne kan komme new zealandsk smør på brødet fra mandag i næste uge.

Denne dag introducerer Arla Foods det new zealandske smørmærke Green Lea i danske butikker.
Smørret er fremstillet af fløde fra new zealandske køer, der går ude hele året.

Udenlandsk lavprissmør har de senere år opnået en markedsandel på omkring 20 procent i Danmark. Selv om Green Lea har taget turen hele vejen fra den anden side af jorden, er det billigere end Lurpak.

”Med Green Lea ønsker vi at give forbrugeren mulighed for at vælge et billigt og anderledes produkt, når de køber smør”, siger produktchef Laurent Ponty, der forventer, at smørret fra New Zealand vil opnå en markedsandel på omkring fem procent i Danmark.

Det nye smør fremstilles af det new zealandske mejeriselskab Fonterra, som Arla Foods samarbejder med

Det nye smør hedder Green Lea. Lea er det engelske ord for eng, mark eller græsgang.

omkring salg, distribution og markedsføring af smør på det britiske marked.

I forvejen sender Fonterra årligt knap 26.000 ton smør til Arlas smørmejeri i Varde, som pakker smørret og udskiber det til Storbritannien.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663