Arla rykket ned i imageanalyse
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 05 maj 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Efter fire år i toppen af Levnedsmiddelbladets imageanalyse er Arla Foods i år røget ned af listen til en samlet syvendeplads. Mens Arla Foods kan fastholde førstepladsen i kategorierne ”dygtig ledelse”, ”kvalitet” og ”produktudvikling”, er Arla Foods næstbedst i kategorierne ”mest troværdig” og ”tænker mest på miljøet”. Derimod er placeringen som nummer et i den sidste kategori, ”høj forretningsetik”, nu skiftet ud med en syvendeplads. Analysen foretages af TechMedia blandt 100 topledere fra Danmarks største fødevarevirksomheder og deres kunder i catering- og dagligvaresektoren.
Vinderen af imageanalysen blev Danisco, mens Thise Mejeri, som var ny i analysen, kom op på en samlet tredjeplads.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.