Fusion giver ekstra muligheder
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 09 december 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
”Dette handler ikke kun om at blive større. Det skal give os mælkeproducenter en væsentlig bedre fremtid. Vi ser muligheder for at opnå store og positive synergieffekter, og vi i bestyrelsen er overbeviste om, at vi er stærkere sammen end hver for sig”, sagde formand for Arla Foods’ bestyrelse Knud Erik Jensen på pressemødet om fusionsforslaget i København.
Onsdag 8. december klokken 10 havde Arla Foods indkaldt til pressemøde i København. Cirka 40 pressefolk flokkedes om administrerende direktør Åke Modig, formand Knud Erik Jensen og næstformand Åke Hantoft for at stille spørgsmål til fusionsaftalen. Foto: Anne Bang
Arla Foods’ administrerende direktør Åke Modig sagde, at Arla Foods ikke står og falder med en fusion.
”At gå vores egen vej er stadig et alternativ. Men en fusion giver os mulighed for at skabe noget ekstra. Vi har brug for at høste flere synergieffekter, nu hvor markedssituationen er så svær”.
Åke Modig konstaterede, at fusionen skaber en unik mulighed for at få en markedsledende position og for at stå i spidsen for omstrukturering af mejeriindustrien i Europa.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.