Gratis motion i hverdagen
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 26 maj 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
En pjece med titlen ”Arla Foods rører på sig” sendes i næste uge ud til samtlige ansatte.
Pjecen sendes ud i forbindelse med, at Sundhedsstyrelsen fra 6. til 11. juni kører en landsdækkende kampagne under mottoet ”Rør dig 30 minutter om dagen”. Den skal få os til at være mere fysisk aktive i hverdagen – både på arbejde og i fritiden. Kampagnen lægger især vægt på de muligheder, der er for ”gratis” motion i løbet af dagen, såsom at gå hen til kollegaen med en besked i stedet for at ringe og at tage trappen i stedet for elevatoren.
Arla Foods går på flere områder ind og støtter kampagnen bl.a. i form af en konkurrence i pjecen, hvor præmien er en aktivitetsdag for hele arbejdspladsen.
”Arla Foods bakker op om kampagnen, fordi vi ser fysisk aktivitet som en forudsætning for sundhed og trivsel – også på arbejdspladsen”, siger HR-koncerndirektør Anne-Marie Dahlén.
Frem til slutningen af juni kan man også læse om kampagnen på de økologiske Harmonie mælkekartoner.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.