Kunderne giver Arla 1. plads
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 29 september 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
De danske supermar-kedskæder og grossister vurderer Arla Foods som deres bedste leverandør.
Hvert andet år foretager analyseinstituttet Factum en omfattende undersøgelse, hvori detailhandel og leverandører giver hinanden karakterer inden for en række emner, som har betydning for deres samarbejde.
”I år har vi imødeset resultatet med en vis bekymring efter den mediestorm, som Arla har været igennem. Derfor glæder vi os ekstra meget over, at undersøgelsen placerer Arla på en førsteplads”, siger salgsdirektør i Division Danmark Lars Aagaard.
I begge de to foregående undersøgelser i 2002 og 2000 indtog Arla en samlet 4. fjerdeplads. Leverandørerne bliver bedømt på emner som samarbejde, tillid til virksomheden, produktudvikling, leveringssikkerhed og mærkevarernes styrke. Arla får pæne karakterer over hele linjen, men ligger helt i top, når det gælder tillid og leveringssikkerhed.
”Vi havde nok forventet, at vores kunder ville bedømme os ret hårdt, hvad tillid angår. Men faktisk går vi frem i forhold til 2002-undersøgelsen. Trods den kraftige kritik af os i medierne har vi altså fastholdt et seriøst og tillidsfuldt samarbejde med vores kunder”, siger Lars Aagaard.
I undersøgelsen deltager omkring 80 procent af den danske detailhandel og alle betydende leverandører.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.