Landsholdet har indspillet ny EM-slagsang

Læs tid
1 min
Publiceret
28 april 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Landsholdet afbrød mandag aften deres opladning til venskabskampen mod Skotland for at hoppe i spillerbussen og køre til et pladestudie i det indre København, hvor denne sommers EM-slagsang skulle indspilles.


Humøret var højt i studiet, da spillerne indtog den uvante rolle som sangere iført alskens roligan-udstyr. Foto: Border Breakers

I år er landsholdets musiske medspillere i EM-sangen en meget uforudsigelig cocktail bestående af internationalt anerkendte Safri Duo, MGP-stjernerne B-Boys og dansktop-favoritten Birthe Kjær. Sidstnævnte var ikke til stede i studiet mandag aften, da hun allerede havde indsunget sin del af nummeret. Det var Safri Duos Morten Friis, der med sin fortid som kordirigent instruerede landsholdet og B-Boys under optagelserne til sangen og den dertil hørende musikvideo.

Martin Jørgensen var som flere af sine landsholdskollegaer i hopla både under og efter indspilningen, men han tror dog alligevel, at sangens hit-potentiale afhænger mere af spillernes præstation på banen end af deres evner i studiet.

”Sangen er udmærket – specielt fordi vi ikke synger så meget”, sagde Jørgensen med sit sædvanlige glimt i øjet.

”Vi havde heller ikke altid så meget styr på vores bevægelser i musikvideoen som de tre drenge i B-Boys, men jeg glæder mig til at se det endelige resultat. Det er kombinationen med Safri Duo, B-Boys og Birthe Kjær, der gør sangen fed. Jeg tror på, den bliver et hit på radiostationerne, hvis vi også bliver det på banerne”.

EM-sangens titel er ”Hvor’ vi fra?”, og den vil allerede have radio-premiere på fredag. Selve singlen udkommer 10. maj i et samarbejde mellem Universal Music og DBU og musikvideoen får omtrent samtidigt premiere på TV2.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663