Nyt økosamarbejde

Læs tid
1 min
Publiceret
24 juni 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Med Mejeriforeningen som tovholder indleder Naturmælk, Arla, Thise, Tholstrup og Økologisk Landsforening i efteråret en fælles kampagne, der skal få danskerne til at købe økologiske mejeriprodukter.

Danskernes viden om økologi er vokset i takt med, at bl.a Fødevareministeriet har kørt kampagne, der skulle udbrede kendskabet til Ø-mærket, og hvad det står for. Men det er ikke ensbetydende med, at de køber økologisk. I 2000-2002 steg de økologiske mejeriprodukters markedsandele, men siden 2003 er de faldet igen.

Kampagnen præsenteres i medier og butikker til efteråret og igen i begyndelsen af 2005.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663