Nyt økosamarbejde
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 24 juni 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Med Mejeriforeningen som tovholder indleder Naturmælk, Arla, Thise, Tholstrup og Økologisk Landsforening i efteråret en fælles kampagne, der skal få danskerne til at købe økologiske mejeriprodukter.
Danskernes viden om økologi er vokset i takt med, at bl.a Fødevareministeriet har kørt kampagne, der skulle udbrede kendskabet til Ø-mærket, og hvad det står for. Men det er ikke ensbetydende med, at de køber økologisk. I 2000-2002 steg de økologiske mejeriprodukters markedsandele, men siden 2003 er de faldet igen.
Kampagnen præsenteres i medier og butikker til efteråret og igen i begyndelsen af 2005.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.