Økologi i børnehøjde
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 10 november 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods har indgået et samarbejde med Økologisk Landsforening om at udbrede økologien i børnehøjde.
Hos Arla Foods sker det i form af nogle historier om økologi på Harmonie- kartonerne fra januar til april næste år, da det i høj grad er børn i alderen otte til 14 år, der læser teksterne på mælkekartonerne.
”I Arla Foods vil vi gerne være med til at sætte den økologiske dagsorden. Som en af de største producenter af økologiske fødevarer føler vi et ansvar for at være med til at udbrede økologien”, siger kategorichef for drikkemælk i Arla Foods, Karsten Jeppesen.
Harmonie kartonerne som de vil se ud i det nye år.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.