På vej mod Irak
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 21 januar 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
”På sigt er Irak et marked med store muligheder”.
Sådan lyder vurderingen fra salgschef i Division Oversø Hans Holm Kristensen, som i denne uge er i Kuwait på genopbygningsmessen ”Rebuilding Irak 2004”. Arla Foods deltager med det normale sortiment i Mellemøsten, dvs. Puck, Three Cows og Lurpak.
”Vi er her for at få kontakt til irakiske forretningsfolk. Landet har været lukket for import i mange år, men på det seneste har der været en livlig handel med nabolandene, så man kan faktisk finde vores produkter i de større byer”, fortæller Hans Holm Kristensen.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.