Smil overalt i Christiansfeld

Læs tid
1 min
Publiceret
22 september 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

På Christiansfeld Mejeri-center går man til kamp mod mobning under sloganet: ”Skab glæde – send et smil”. En af aktiviteterne i kampagnen er, at cheferne serverer kaffe og kage for medarbejderne.

Sidste år satte Christiansfeld Mejericenter for alvor fokus på mobning på arbejdspladsen blandt andet gennem en anti-mobningskampagne. Nu gentager man kampagnen, denne gang med et smil på læben.

”Vores arbejde mod mobning har virket. I den seneste barometermåling gik vi fra, at 8,8 procent til 5,9 procent af medarbejderne havde oplevet mobning på arbejdspladsen. Tonen er blevet væsentlig bedre, og vores mål er at komme ned på to procent i næste barometermåling”, siger terminalchef Torben Mølby, der er med i mejericentrets samarbejdsteam mod mobning.

Kampagnen startede i sidste uge blandt andet med at der blev udsendt en ny folder om mobningspolitikken. Desuden kom der bannere op på mejeriet, der blev uddelt streamers til biler og søsat en fotokonkurrence.
De 380 medarbejdere på Christiansfeld er meget engagerede i fotokonkurrencen, hvor opgaven er at tage et godt billede med den nye mobningsfolder. Her er det vedligeholdelseschef Helmut Warming, der kommer op af kloakken.

Trompetist i mejeriet
I denne uge har chaufførerne fået chokolade med på turen og ledergruppen serverer kaffe og kage i kantinen. Kampagnen blæses af med manér, når en trompetist går rundt i virksomheden fredag nat.

Ud over at bringe smilet frem på arbejdspladsen, er det naturligvis kampagnens sigte at sætte kampen mod mobning på dagsordenen.

Den nye folder beskriver således konkret, hvad mobning er, og hvordan man kan afhjælpe det. Blandt andet kan man selv gribe ind, hvis man oplever mobning eller kontakte en leder, tillidsvalgt eller en af de kontaktpersoner, der er blevet uddannet i at håndtere mobning på arbejdspladsen.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663