Succes på dyrskuer
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 09 juni 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
En 15 meter lang kø for at få et stykke af Karoline’s lagkage med jordbærfløde akkompagneret af brøl fra stenhulen med ordlyden: Helt vildt Aaaarla …
Mens børnene boltrer sig i den oppustelige stenhule, kan de voksne fordybe sig i udstillingen om Arlagården, som fortæller om en landmands hverdag på en gård med køer. Sultne sjæle finder trøst hos Karolines Køkken.
Det var, hvad de besøgende på to af sommerens første store dyrskuer på Gl. Estrup og i Roskilde blev mødt med, når de kom hen til Arla Foods’ stand. I alt 72.000 besøgte skuet i Roskilde, mens 22.000 besøgte dyrskuet i Gl. Estrup. Og de kunne holde andelshaverne i Arla-trucken samt Karoline-pigerne i Karoline-traileren ganske godt beskæftiget.
På Gl. Estrup delte Karoline-pigerne 8.000 smagsprøver ud, mens det blev til 14.000 smagsprøver i Roskilde. ”De mest populære retter var ubetinget jordbærlagkage af Karolines Jordbærfløde samt tzatiki lavet med Karolines 10% yoghurt”, siger Lone Lysdal, konsulent hos Karolines Køkken.
Karoline-traileren med et fuldt anvendeligt køkken overraskede mange, og mulighederne med kombinationen af køkken, demonstration af produkter samt salg af Karolines kogebøger var helt overvældende for dem, der bevægede sig op i traileren.
”Vi må nok sige, at standen samlet set er en succes. Det er simpelthen væltet ind med mennesker”, siger Søren Bang Rasmussen fra Koncernmarketing, som er ansvarlig for projektet.
”Det er vores indtryk, at både andelshavere og forbrugere får noget ud af at besøge udstillingen. Men hvis vi skal pege på noget, vi kan gøre bedre, så er det nok at finde en måde, hvorpå andelshaveren nemmere kommer til at snakke med forbrugeren”, siger han.
De folkevalgte andelshavere, som har arbejdet på standen, er også selv godt tilfredse med udstillingen. I de foreløbige evalueringer, som andelshaverne har udfyldt, skriver 2/3, at de er meget tilfredse med arrangementet.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.