Åke Modig: Campina Arla skal satse på produktudvikling

Læs tid
1 min
Publiceret
06 april 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Administrerende direktør i Arla Foods Åke Modig fremførte på Campinas generalforsamling onsdag flere grunde til en fusion mellem Arla Foods og Campina.

Han nævnte især den reducerede eksportstøtte, øget konkurrence, stigende tendens til privatmærker og lavpris samt at kunderne bliver mere internationale.
Åke Modig påpegede desuden, at et nyt Campina Arla vil få bedre mulighed for at tilgodese forbrugernes behov.

”Moderne forbrugere vil have mere for mindre, og de kræver mejeriprodukter, som skaber inspiration, tryghed og velvære. Det betyder, at vi skal satse endnu mere på innovation, både når det gælder produkter og salgskanaler. Vores evne til at møde denne efterspørgsel og at skabe nye behov, vil blive særdeles vigtig for vores indtjening”, sagde Åke Modig.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663