Andelshavere varmede op til rekordsæson

Læs tid
1 min
Publiceret
04 maj 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Cirka 30 folkevalgte andelshavere og regionschefer fra hele landet deltog for nylig i en uddannelsesdag i Nr. Vium for at være godt ”klædt på” til sommerens aktiviteter med Arlas udstillingsvogne.

De 30 aktivitetsansvarlige kommer i løbet af sommeren til at stå i spidsen for i alt 500 aktive andelshavere.

Det er i år fjerde sæson, at Arla trucken, vognen og traileren deltager i store og små dyrskuer og andre sommeraktiviteter.

I løbet af den første sæson i 2002 deltog Arla i 18 arrangementer – i år når tallet op på 92. 10 pct. af Danmarks befolkning møder op til et af disse arrangementer, så der er altså mulighed for at komme i kontakt med omkring 500.000 danskere.

Andelshaver Lars Rasmussen fra Nr. Åby har været med fra starten i 2002, og han glæder sig over udviklingen:

”Det er selvfølgelig meget positivt, at vi kommer ud til så mange arrangementer. Og så kan vi se, at det er ved at blive en tradition blandt
En af de nye aktiviteter på Arlas udstillingsstand bliver "malk en ko". "Koen" består dog af et gummiyver, der fyldes med vand. Her er det andelshaver i Arla Tommy Jensen, der forsøger sig på uddannelsesdagen for de 30 andelshavere, mens andelshaverne Erik Byskov Larsen og Christian Møller ser på. Foto: Jens Bach

andelshaverne at stille op. De vil gerne være med til at gøre en forskel, og her er muligheden for at få kontakt
til forbrugerne på en helt anden måde. Efterhånden har andelshaverne også lært at se på forbrugerne som medspillere, hvor de tidligere måske følte, at de skulle forsvare sig”.

Mens temaet de to første sæsoner har været mælkevejen, er fokus flyttet over på Arlagården og dens betydning set med forbrugernes øjne.

Læs mere om Arlagården

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663