Pressemeddelelse

Arla Forum får 1.000 henvendelser om måneden

50 telefonopkald og 25-30 mails om dagen. Så mange henvendelser modtager Arla Forum i gennemsnit, og siden starten i februar er det blevet til ca. 1000 henvendelser om måneden.



arla.dk/forum  

Selv om forbrugerne spørger om og kommenterer alt mellem himmel og jord, er der blevet lagt mest mærke til de meget kritiske mails, hvor indsenderne beskylder Arla for stort set alt – lige fra at ”have en dårlig forretningsmoral” til at være ”nazisvin”. Besøgschef i Arla Foods Sanne Vinther, som samtidig er en af de ansvarlige for Arla Forum, har svaret på mange af de kritiske mails.Selv om hun har oplevet tonen som barsk, vil hun alligevel hellere have kritikken frem i lyset:

”En del af formålet med at oprette Arla Forum var netop at få kontakt til de forbrugere, der alligevel går og taler negativt om Arla for eksempel på deres arbejdsplads. Nu får vi mulighed for at give dem et svar og samtidig lære noget af det”, siger Sanne Vinther.

Hvis indsenderen giver tilladelse til det, bliver den indsendte mail offentliggjort på hjemmesiden arla.dk. Når man kigger ned over denne liste, kan antallet af kritiske mails godt virke overvældende. Sanne Vinther understreger dog, at det ikke giver et retfærdigt billede af henvendelserne.

”Langt de fleste af dem, der skriver en kritisk mail, vil gerne have den offentliggjort, mens kun få af de neutrale eller positive henvendelser giver tilladelse til at offentliggøre mailen. Måske er kritikerne bange for, at Arla vil skjule kritikken”, lyder vurderingen fra Sanne Vinther.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef for Arla i Danmark

Arla Danmark

Carina Østergaard
Primær kontaktperson

Carina ØstergaardPR Manager

PR og kommunikation i Arla Danmark