Pressemeddelelse

Cheasy friskost slanker sig

Alle varianterne inden for Cheasy friskost sænker i øjeblikket fedtindholdet fra henholdsvis 9 og 6 pct. til 4 pct., uden at det har ændret ved den cremede konsistens og ved smagen.

Desuden er der netop kommet en ny variant på markedet med tomat, basilikum og hvidløg.

”Vi har ønsket at skabe fornyelse og større variation inden for lavfedt friskost samt at give forbrugerne mulighed for et endnu sundere valg”, siger brand manager i Division Danmark Mette Espersen.

Endelig skifter både Cheasy friskost og Cheasy smelteost til nyt design, så hele Cheasy sortimentet nu er i det samme nye design.

Friskostene indgår i Arlas nordiske sortiment. I Sverige lancerede Arla friskost under mærket Buko for cirka et år siden, og Arla Foods har nu cirka fem procent af dette marked. Friskostene til det svenske marked er også lige kommet i en ny udgave med fire pct. fedt.

Arlas friskoste produceres på Holstebro Mejeri.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager