Flere produkter til de nordiske forbrugere
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 september 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Der bliver mere at vælge imellem og flere nye produkter, når Arla Foods nu slår sine nordiske afdelinger sammen til en.
”Vi vil krydsbestøve de nordiske markeder, så forbrugerne i de fire lande kan købe de bedste produkter fra vores nordiske sortiment i deres egen lokale køledisk. Vi har spændende ostetyper i Sverige, som slet ikke findes i Danmark. Samtidig har vi i Danmark en hverdags ost som Danbo, der betragtes som en specialitet i Sverige”, siger administrerende direktør i Arla Peder Tuborgh.
Han har netop lanceret en ny organisation, hvor aktiviteterne på markederne i Norge, Finland, Sverige og Danmark samles under en fælles ledelse. Dermed bliver udviklingen af nye produkter, markedsføring og sortimentsstyring koordineret endnu bedre.
Men bliver det hele så ikke bare mere ensrettet?
”Mangfoldigheden bliver større, fordi det bliver lettere at investere i nye produkter. Vi vil i højere grad arbejde med finner, nordmænd, svenskere og danskere som én stor forbrugergruppe. Hvor vi på det danske marked har 5,5 mio. forbrugere, har vi nu en målgruppe på 24 mio. forbrugere. Det giver flere muligheder, når vi skal vurdere, hvilke nye produkter vi vil satse på”, siger Peder Tuborgh.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.