Fremgang for Cocio igen

Læs tid
1 min
Publiceret
22 marts 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Cocio Chokolademælk A/S, som Arla Foods ejer 50 procent af, kom ud med rekordresultat.

Selskabet fik i 2004 et resultat før skat på 17,6 mio. kr. Det er selskabets bedste resultat hidtil.

”Vi oplever vækst over hele linien”, siger adm. direktør i Cocio Erik Bank Lauridsen.

Ud over den velkendte Cocio kakaomælk fremstiller Cocio en række mælkedrikke under private label, samt mælkedrikke som lønproduktion. Selskabet tapper blandt andet alle produkter i Matilde Café serien for Arla Foods. Traditionel kakaomælk udgør fortsat godt to tredjedele af selskabets produktion, men andre mælkedrikke med smag udgør en stigende del af salget.

Virksomheden har lagt en ambitiøs vækstplan i udlandet for Cocio. Salget i udlandet skal inden for de kommende fem år tredobles. Væksten skal hovedsageligt komme fra de øvrige skandinaviske lande, samt det tyske marked.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663