Gode karakterer - men imaget trækker ned
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 11 maj 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
100 topledere fra det danske erhvervsliv giver Arla topkarakterer for det meste – bortset fra image og etik.
En førsteplads for kvalitet, produkt- udvikling og miljøbevidsthed, en andenplads for god ledelse samt en tredjeplads for troværdig kommunikation.
100 danske topledere har til Levnedsmiddelbladet givet gode karakterer til Arla på de fleste punkter, men på forretningsetik og image får mejeriselskabet kun henholdsvis en 9. og en 10. plads blandt de danske fødevare- virksomheder.
”Desværre overrasker det ikke. Hvis man bare har været en lille smule vågen i 2004, så har man kunnet se, at alt, hvad vi har gjort, er blevet kritiseret – også selv om vi har gjort noget godt”, siger koncerndirektør med ansvar for det danske marked Peder Tuborgh.
Han glæder sig i stedet over, at de danske erhvervsledere ser et mere nuanceret billede af Arla end det, der tegnes i medierne.
”De professionelle øjne kan konstatere, at vi driver en god virksomhed. Vi har en fornuftig forretning, vi får spændende ansøgere til vores stillinger, og vores barometermålinger er positive. Vi har seriøse innovationsprogrammer, strategiplaner og effektiviserings- planer, og vores image er fint i Sverige, Tyskland og andre lande. Med vores nye etiske program skulle vi gerne kunne komme højere op næste gang på etikken, og så må vi se, om vi ikke også kan hæve os op på imaget”, siger Peder Tuborgh.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.