Pressemeddelelse

Mælkekartoner skaber bedre kendskab til besøgsmejerier

Den lille annonce på mælkekartonerne, der i fire uger har reklameret for Arla Foods’ besøgsmejerier, har haft stor effekt.

Alle tre besøgsmejerier melder således om væsentlig flere henvendelser og reservationer end normalt på denne tid af året.

På Slagelse Mejericenter blev der de første tre uger booket 21 besøg med i alt 700 gæster, hvor det blev oplyst, at de havde læst annoncen. Mejericenteret modtager til sammenligning årligt omkring 4.000 gæster.

Taulov Mejeri modtog 43 nye reservationer på de tre første uger i 2005, hvilket er tre gange så mange som normalt. 30 af reservationerne kom på baggrund af annoncen. På Brabrand Mejeri er cirka 45 henvendelser blevet til besøg.

”Mange af dem, der henvendte sig, fortalte, at de ikke kendte til muligheden for mejeribesøg, før de så annoncen. Dermed er målet om at sprede kendskabet til besøgsmejerierne nået”, siger besøgschef i Arla Foods Sanne Vinther.

Blandt de grupper, som besøgsmejerierne ikke tidligere har haft henvendelser fra, kan nævnes: et plejehjem, en familie, der skulle samles på en udflugt, specialklasser og forskellige grupper med børn.

 

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager