Mindre sukker er et hit
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 18 maj 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Endnu lader strandvejret vente på sig, men de danske forbrugere er tilsyneladende klar til at smyge sig i bikinier og badebukser. I al fald er det i løbet af vinteren gået strygende for salget af Arla Foods’ nye sukkerreducerede – og dermed mindre fedende – mejeriprodukter.
Den nye Matilde Mild med 30 pct. mindre tilsat sukker har på få måneder opnået en salgsandel på 25 pct. i forhold til almindelig Matilde Kakaoskummetmælk.
Siden Arla i december fjernede sukkeret fra de sidste to (ud af fem) Cheasy-yoghurter og erstattede det med sødemiddel, er salget steget med hele 12 pct.
Og de nye sukkerfrie Cultura drikkeyoghurter udgør nu 18,5 pct. af det totale salg af Cultura drik.
”Danskerne har lyttet til ernæringseksperternes advarsler mod at spise for meget sukker. Ganske vist udgør sukkerindholdet i mejeriprodukter kun fem procent af det sukker, som danskerne spiser. Men Arla har naturligvis et ansvar for at give forbrugerne mulighed for at vælge sukkerreducerede eller helt sukkerfri yoghurt, kakaomælk og andre mejeriprodukter. Det arbejde fortsætter vi fremover,” siger marketingdirektør i Division Danmark Anne With Damgaard.
Også i Sverige har Arlas sukkerreducerede yoghurter succes. Siden de svenske Yoggi yoghurter kom i udgaver med henholdsvis mindre og intet sukker, er Yoggis markedsandel steget fra 40 pct. til 46 pct.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.