Nu også skruelåg på letmælken

Læsetid
1 min
Publiceret
30 marts 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Forbrugerne er så glade for, at der er kommet skruelåg på minimælken fra Arla Ekspres, at letmælken nu også får gevind og låg.

12.690 forbrugere har deltaget i en spørgeskemaundersøgelse på arla.dk og skrevet deres mening om den nye minimælkskarton med skruelåg. De har overvejende været positive over for emballagen, så det får nu Division Danmark til at sende letmælkskartoner med skruelåg på gaden.

Fra på mandag kan forbrugere i dele af landet skrue op for letmælken, og i løbet af året vil alle Arlas friskmælksmejerier kunne levere letmælk i den nye karton, lige som de i dag kan få minimælk med skruelåg. Det er ikke besluttet, om de øvrige mælketyper også skal leveres i skruelågskarton.

De forbrugere, der deltog i undersøgelsen, var med i lodtrækningen om en bondegårdsferie til en værdi af 10.000 kr.

”Vi har fået både ris, ros og gode råd fra forbrugerne, så undersøgelsen har været gavnlig for den videre produktudvikling”, siger brand manager Susanne Klemp.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Rune Jungberg Pedersen
Rune Jungberg Pedersen Kommunikationsdirektør Arla Danmark rpeda@arlafoods.com +45 91 31 10 88
Mathilde Bressum
Mathilde Bressum Communications Officer mabyl@arlafoods.com +45 91 31 16 40
Anders Græsbøll Buch
Anders Græsbøll Buch PR & Communication Associate Manager andbu@arlafoods.com +45 91 31 13 29