Nu tænker sandwiches også kun på Kærgården

Læs tid
1 min
Publiceret
04 maj 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Kærgården Sandwich er en ny dressing til danskernes stigende forbrug af sandwiches og burgere.

Dressingen er baseret på creme fraiche, men Kærgården Sandwich adskiller sig alligevel så meget fra Arla Foods’ eksisterende produktioner, at det produceres uden for ”huset”.

”Vi har selv udviklet produktet, men vi har ikke teknologien til denne produktion, og derfor lader vi en specialist på området, nemlig Bähncke, tage sig af det”, forklarer produktchef Laurent Ponty.

Selvom Kærgården Sandwich først og fremmest er beregnet til at smøre på sandwich og derfor lanceres til sandwich-sæsonen, kan produktet også bruges i for eksempel kartoffelsalat og broccolisalat.

Navnet Kærgården er valgt, selv om der altså ikke er tale om et traditionelt smør-produkt.

”Vi har lavet forbrugertests på, om vi kunne være bekendt at bruge navnet Kærgården. Men eftersom det først og fremmest er et produkt, der skal smøres på brød, var der ingen protester fra testpersonerne. Tværtimod blev navnet betegnet som et kvalitetsstempel”, siger Laurent Ponty.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663