Pressemeddelelse

Nu tænker sandwiches også kun på Kærgården

Kærgården Sandwich er en ny dressing til danskernes stigende forbrug af sandwiches og burgere.

Dressingen er baseret på creme fraiche, men Kærgården Sandwich adskiller sig alligevel så meget fra Arla Foods’ eksisterende produktioner, at det produceres uden for ”huset”.

”Vi har selv udviklet produktet, men vi har ikke teknologien til denne produktion, og derfor lader vi en specialist på området, nemlig Bähncke, tage sig af det”, forklarer produktchef Laurent Ponty.

Selvom Kærgården Sandwich først og fremmest er beregnet til at smøre på sandwich og derfor lanceres til sandwich-sæsonen, kan produktet også bruges i for eksempel kartoffelsalat og broccolisalat.

Navnet Kærgården er valgt, selv om der altså ikke er tale om et traditionelt smør-produkt.

”Vi har lavet forbrugertests på, om vi kunne være bekendt at bruge navnet Kærgården. Men eftersom det først og fremmest er et produkt, der skal smøres på brød, var der ingen protester fra testpersonerne. Tværtimod blev navnet betegnet som et kvalitetsstempel”, siger Laurent Ponty.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager