Stigende salg i Canada efter opkøb

Læs tid
1 min
Publiceret
20 april 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Det er nu fem måneder siden, Arla Foods købte den veletablerede nationale producent af specialoste i Canada, National Cheese.

Arbejdet med at integrere de to selskaber under navnet Arla Foods Inc. er gået godt, og indtil videre har markedet reageret positivt på sammenlægningen.

”Noget af det sværeste ved opkøb af andre virksomheder er at fastholde salget i det første år efter købet. Men for Arla Foods Inc. er det faktisk lykkedes at øge salget”, siger selskabets marketingdirektør Louise Orbesen.

Opgørelsen for marts måned viste en salgsfremgang på otte procent siden overtagelsen. ”Det er dog for tidligt at hvile på laurbærrene, da integrationen af de to selskaber først kan kaldes en succes, hvis salg og indtjening kan holdes oppe i løbet dette år, som er det mest kritiske for et opkøb af denne størrelse”, siger Louise Orbesen.

Med opkøbet af National Cheese fik Arla Foods mulighed for at drage fordel af selskabets kendskab til det canadiske marked. Med købet fulgte en betydelig importkvote, som har åbnet mulighed for at sælge flere danske og svenske oste i landet.

Arla Foods Inc. har 275 ansatte og omsætter årligt for 700 mio. kr.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663