Alles ist Fussball - und Käse
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 juni 2006
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Samtidig med fodbold-VM i Tyskland gennemfører Arla sin største markedsføringskampagne nogensinde på det tyske marked.
"Efter nogle hårde år med økonomiske problemer er Tyskland begyndt at tro på sig selv igen. Arbejdsløsheden falder, og samtidig bidrager fodbold-VM til en positiv stemning i landet. Konsekvensen er, at folk forbruger mere”, siger Torben Olsen, datterselskabsdirektør for Arla Foods i Tyskland.
Hvorvidt fodbold-VM får salget af Arlas produkter til at stige er svært at sige, men faktum er, at Arla går frem på det tyske marked. Kendskabet blandt de tyske forbrugere til varemærket Arla er således i løbet af de seneste år steget fra 17 til 44 procent.
”Med tanke på at der bor 80 mio. indbyggere i Tyskland, er der faktisk flere tyskere end skandinaver, der kender navnet Arla”, siger Torben Olsen.
Men kendskabet – og dermed salget – skal stige endnu mere. Derfor gennemfører Arla i år sin største markedsføringskampagne i Tyskland nogensinde. I løbet af 2006 fordobles udgifterne til markedsføring i forhold til sidste år.
Markedsføringen skal via tv-reklamer for alvor etablere det røde Arla brand som paraplymærke for ostene Buko, Delite og Höhlenkäse, samt for blandingsproduktet Kærgården, forklarer Product Manager Isabell Warning.
”Idéen med at rette fokus på paraplymærket er at opnå en kædereaktion. Hvis de forbrugere, der i dag godt kan lide f.eks. Buko, opdager, at det er et produkt fra Arla, vil de sandsynligvis prøve Delite eller Kærgården.
Vi tror, at vi med kampagnen kan øge salget og etablere Arla som et førende varemærke i Tyskland. Endnu er det for tidligt at sige noget om effekten af kampagnen, men reaktionerne har hidtil været positive”, siger Isabell Warning.
Kampagnen i Tyskland bakker blandt andet op om varemærket Buko. Mærket har været på det tyske marked i 50 år, og er for mange tyskere synonymt med Arla.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.