Ansigt til ansigt med forbrugerne
- Læs tid
- 2 min
- Publiceret
- 12 oktober 2006
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Der er lagt op til dialog på weekendens Mejeriforum i København, hvor forbrugerne kan komme ansigt til ansigt med andelshavere og medarbejdere fra Arla Foods.
På fredag åbnes dørene i Forum i København for årets begivenhed i mejeribranchen. Mejeriforum, som i de sidste mange år er blevet afholdt i Herning som landsmejeriudstillingen, er i år placeret i hovedstaden i håb om at tiltrække så mange forbrugere som muligt.
”Det er en enestående mulighed for at komme i kontakt med et kritisk og engageret publikum. Forum i København er en fantastisk beliggenhed, og jeg tror, at mange vil benytte sig af chancen for at slå et smut forbi,” siger Consumer Relations Manager Maja Møller, som til daglig er leder af Arla Forum.
”Dialog fremmer som bekendt den berømte forståelse. Arla har brug for at møde op og tage dialogen med forbrugerne, og nu har vi chancen for at gøre det i samlet flok på ét sted. Vi får forhåbentlig en masse input til den måde, vi kommunikerer på, men også til vores produktudvikling. Det er meget nemmere at få en snak om produkterne, når man står med dem i hånden. Den mulighed har vi ikke i det daglige,” siger Maja Møller.
Læs mere om den store begivenhed på www.mejeriforum.dk
Læs også:
Oplev fremtidens køleskab på Mejeriforum
Mød Arlas mejerister på Mejeriforum
Maja Møller leder af Arla Forum, Arla’s fakta- og forbrugercenter.
Flere hundrede Arla-medarbejdere har allerede meldt sig til begivenheden, og 20-30 andelshavere vil også være at finde ved Arla Foods’ stande i Forum. En af dem er Per Kristensen fra Løkken, der trods den ekstra rejsetid ser det som en kæmpefordel at placere Mejeriforum i København.
”I Herning var det mest en intern affære. Men det er jo forbrugerne, vi har behov for at vise vores udvalg af produkter til. Vi er det mejeri i verden, der laver flest forskellige produkter, og det skal vi selvfølgelig vise frem,” siger Per Kristensen, der også ser frem til selv at komme i direkte kontakt med forbrugerne.
”Jeg glæder mig til at snakke med folk og til at vise dem, hvad vi kan, og hvem vi er. Det kan være med til at nedbryde den distance, der efterhånden er kommet mellem landbrug og by. Vi har mange besøgende på vores gård, og vi har altid et helt andet forhold til folk, efter at de har været ude og se med egne øjne, hvad Arla virkelig står for,” siger Per Kristensen.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.