Flyvende start for Milex i Kina
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 12 december 2006
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
I søndags blev Milex lanceret i Kina ved en velbesøgt pressebegivenhed i millionbyen Shenzhen.
Kunder, distributører og over 50 journalister fra kinesiske aviser og TV-stationer var på plads på Hotel Wu Zhou Guesthouse. Lanceringen af Milex fik en god start med lovord fra såvel eksperter som myndigheder.
”Milex er et produkt, som kan bidrage til vores ambition om at forbedre kinesiske børns ernæring og fremme deres udvikling, som endnu ikke ligger på samme niveau som i den vestlige verden,” sagde professor Xiadong Yu, der er direktør for Kinas Center for Offentlig Ernæring og Udvikling.
”Der findes andre gode produkter på markedet, men Milex er det første, som har mange og forskellige egenskaber,” sagde ernæringsforskeren og professoren Xinghua Guo fra Kinas Videnskabs Akademi.
Begivenheden blev styret af TV-værtinden Hong Shi, som arbejder på en kanal med base i Shenzhen. Udover at være en lancering af Milex var begivenheden også første gang, at Arla Foods blev præsenteret som selskab.
”Arlas rødder går tilbage til 1860’erne, men vores produkter er ombord på rumfærgen Discovery, som i disse timer venter på at blive sendt ud i rummet med den svenske astronaut Christer Fuglesang,” sagde vice-adm. direktør i Mengniu Arla Jais Valuer under lanceringen, der blev gennemført med et såkaldt rumtema.
Ligesom på Kennedy Space Center i Florida blev de besøgende via sluser ledt ind til konferencelokalet, hvor en rumraket i røg og damp forberedte sig på take-off. Rumtemaet var blandt andet valgt i lyset af, at Arla Foods er leverandør til NASA, mens samarbejdspartneren Mengniu er sponsor for det kinesiske rumprogram.
Præsentationen af Arla Foods handlede dog også om mere jordnære emner. Danmarks generalkonsulat i Guanzhou-provinsen, Jens Albirk, talte om skandinaviske landbrugstraditioner, og på en storskærm fik de besøgende information om Arla Foods’ arbejde med fødevarekvalitet, dyrevelfærd, moderne mejeriteknologi og kvalitetsprogrammet Arlagården.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.