Jyske jordbær får piskefløde - københavnske kaffefløde

Læs tid
1 min
Publiceret
06 juli 2006
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Jordbær kræver fløde. Så langt er danskerne enige. Men der er store geografiske forskelle på, hvilken type fløde, vi vælger at pøse over de røde bær.

Så snart jordbærsæsonen blev indledt, røg Arlas salgstal på kaffefløde i vejret på Sjælland og i de større byer – ikke mindst i København. Men i det meste af Jylland var det piskefløde, som blev revet ned af hylderne i samme øjeblik, som jordbærrene var modne.

”Den geografiske forskel på vores salg af kaffefløde og piskefløde her i jordbærsæsonen er markant”, siger disponent John Pedersen fra Arla.

Hans tal viser, at salget af kaffefløde i denne uge ligger 20 procent over normalen, mens Arla for tiden sælger 25 procent mere piskefløde end sædvanligt.

Mere om jordbær, inspiration og opskrifter på arla.dk

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663