Medarbejderne i Arla trives bedre
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 06 september 2006
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Medarbejdernes vurdering af deres hverdag i Arla Foods er mere positiv i 2006 sammenlignet med tidligere år. Det viser Barometer - Arla Foods' organisationsundersøgelse, som er foretaget af konsulentfirmaet Rambøll Management.
Samlet set er medarbejdernes syn på hverdagen i virksomheden blevet ét procentpoint bedre end i den foregående Barometer-undersøgelse i 2004 - fra indeks 63 til 64 - og hele 12 procentpoint bedre end, da den første undersøgelse blev foretaget i 2002.
Rambøll Management konkluderer, at medarbejdernes trivsel og engagement er i top, mens personlig udvikling og opfølgningen på de årlige medarbejdersamtaler har fået en dårligere bedømmelse end sidst.
"Jeg er utroligt glad for det generelt meget positive resultat, som er kommet i et usædvanligt turbulent år," siger administrerende direktør Peder Tuborgh.
Undersøgelsen havde i alt en svarprocent på 82.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.