Pressemeddelelse

Arla åbner nyt selskab i Vietnam

Arla Foods udvider forretningen i Asien, så den nu også omfatter et af regionens hurtigst voksende markeder - Vietnam. Et nyt selskab er lanceret i landet, og tiI oktober lanceres mælkepulver under mærket Milex®.

Mr. Nhung fra Service of Trade i Ho Chi Minh City overdrager licensen til Claus Pedersen, Arla Foods Vietnam. Vietnam er det måske hurtigst voksende marked i Asien i øjeblikket. Landet har 84 millioner indbyggere og købekraften er gennem de seneste år øget markant - især i storbyerne. Det har ikke mindst betydet, at forbruget af mejeriprodukter er røget i vejret.

"Mange af vores konkurrenter er allerede til stede i Vietnam. Men på grund af den økonomiske vækst er der stadig store muligheder på markedet. Vi forventer er omsætning på ca. 60 millioner kroner i løbet af det første år," siger Frede Juulsen, ansvarlig for Arla Foods' mælkepulverforretning. Det nye selskab, Arla Foods Vietnam, er blev godkendt af de lokale myndigheder 21. maj og registreret samme dag. En samarbejdeaftale om distribution var allerede på plads med distributøren Asian Dragon.

"Vi ser store muligheder. Salget af mælkepulver er øget med ca. 30 pct. i fjerde kvartal sidste år. Selv om salget nok ikke holder sig på et helt så højt niveau, forventer vi en fortsat positiv udvikling i lang tid fremover," siger Frede Juulsen.

Inden lanceringen i oktober skal der dog først etableres en organisation. Selskabet skal ledes af Claus Pedersen, som i dag er marketingchef for mælkepulver i Global Ingredients, og han får kontor i Ho Chi Minh City. Omkring otte personer skal ansættes lokalt i Arla Foods Vietnam, mens partneren Asian Dragon opbygger en organisation på ca. 50 personer, som er dedikeret til samarbejdet.

- - - Fakta - - -

-> Satsningen i Vietnam er et led i strategien om i så vidt muligt omfang at anvende mælkepulver til lønsomme varemærkeprodukter.
-> Arla Foods Vietnam vil markedsføre mælkepulverprodukter fra Skandinavien under mærket Milex®. Sortimentet og konceptet bliver det samme som i nabolandet Kina, og målgruppen er i første omgang børnefamilier.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager