Arla Foods udvikler proteinbar til 7-Eleven

Læs tid
1 min
Publiceret
24 april 2007
Kontaktpersoner:
Skrevet af

7-Eleven har lanceret en helt ny proteinbar, som er udviklet af Arla Foods. Proteinbaren er et sundere alternativ til normale chokoladebarer.


De nye proteinbarer er et sundere alternativ til normale chokoladebarer. Den nye proteinbar adskiller sig fra andre proteinbarer på markedet ved ikke at være så tung og klæg i munden. Det skyldes blandt andet, at proteinbaren indeholder Arla Foods' eget protein, Nutrilac, som gør produktet let og luftigt. Ud over et lavt fedtindhold og et højt indhold af protein og kalcium har Arla Foods Ingredients desuden formået at give baren en god smag og en længere holdbarhed, uden at det går ud over proteinbarens konsistens.

"Den nye proteinbar henvender sig til folk, der gerne vil have et lidt sundere alternativ, end det de får, når de køber en chokoladebar," siger Anders Steen Jørgensen, som Business Area Manager for nutrition i Arla Foods Ingredients.

Han har været med til at udvikle proteinbaren og har store forventninger til den.

"Vi arbejder globalt, når vi udvikler nye produkter. I det her tilfælde har vi kunnet mærke en tendens til stigende efterspørgsel på proteinbarer i blandt andet USA. Vi har en forventning om, at tendensen også vil slå igennem i Danmark, og med denne her proteinbar er vi godt rustet," siger Anders Steen Jørgensen.

Proteinbaren kommer på markedet i smagsvarianten chokolade/karamel og kommer til at koste 20 kroner stykket. I en introduktionsperiode er der kampagnepris på to barer til 30 kroner.

"Størstedelen af vores kunder er folk på farten. Vi oplever allerede i dag en stor interesse for proteinbarer med lavt fedtindhold som alternativ til de klassiske chokoladebarer. Derfor ser vi også frem til, om vores 61.000 daglige kunder får øjnene op for dette nye, spændende produkt," siger Jesper Østergaard, adm. direktør i Reitan Servicehandel, der driver 7-Eleven Danmark.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663