Dobbelt så meget Dano i Bangladesh
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 29 juni 2007
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Forbrugerne i Bangladesh drikker mere og mere Dano mælkepulver. Sidste år blev det til 240 millioner glas mælk.
"Det betyder, at vi nu har fordoblet salget på ni år. En fremgang som vi er meget stolte over," siger Ahmed Kabir, ansvarlig for Arla Foods Ingredients i Bangladesh.
Arla Foods Ingredients har eksporteret mælkepulver til Bangladesh i mere end 40 år. De rigtig store fremskridt i landet er sket siden 1997, hvor et samarbejde om lokal pakning og distribution kom i stand. Sidste års volumen på omkring 6000 ton betød, at Dano nu er markedsleder på varemærkepulver i Bangladesh.
"Markedet er meget prisfølsomt og der er virkelig hård konkurrence. Men de fleste af forbrugerne vælger kvalitetsprodukter, da de går meget op i deres børns udvikling. Dano står for sundhed, kvalitet og pålidelighed og er blevet det mest berømte mælkepulvermærke i Bangladesh," siger Ahmed Kabir.
Arla Foods Ingredients' partner i Bangladesh, Mutual, har ansvaret for import, pakning og distribution af Dano.
- - - FAKTA - - -
- Markedet for mælk i Bangladesh fordeler sig på 75 procent importeret mælkepulver og 25 procent lokalt produceret fersk drikkemælk
- Dano er markedsledende med 24 procent af mælkepulvermarkedet
- Bangladesh har cirka 140 millioner indbyggere.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.