Pressemeddelelse

Dobbelt så meget Dano i Bangladesh

Forbrugerne i Bangladesh drikker mere og mere Dano mælkepulver. Sidste år blev det til 240 millioner glas mælk.

"Det betyder, at vi nu har fordoblet salget på ni år. En fremgang som vi er meget stolte over," siger Ahmed Kabir, ansvarlig for Arla Foods Ingredients i Bangladesh.

Arla Foods Ingredients har eksporteret mælkepulver til Bangladesh i mere end 40 år. De rigtig store fremskridt i landet er sket siden 1997, hvor et samarbejde om lokal pakning og distribution kom i stand. Sidste års volumen på omkring 6000 ton betød, at Dano nu er markedsleder på varemærkepulver i Bangladesh.

"Markedet er meget prisfølsomt og der er virkelig hård konkurrence. Men de fleste af forbrugerne vælger kvalitetsprodukter, da de går meget op i deres børns udvikling. Dano står for sundhed, kvalitet og pålidelighed og er blevet det mest berømte mælkepulvermærke i Bangladesh," siger Ahmed Kabir.

Arla Foods Ingredients' partner i Bangladesh, Mutual, har ansvaret for import, pakning og distribution af Dano.


- - - FAKTA - - -

- Markedet for mælk i Bangladesh fordeler sig på 75 procent importeret mælkepulver og 25 procent lokalt produceret fersk drikkemælk
- Dano er markedsledende med 24 procent af mælkepulvermarkedet
- Bangladesh har cirka 140 millioner indbyggere.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager