Gaio bliver til Cultura
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 20 august 2007
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods har valgt at samle kræfterne om ét sundhedsmærke, nemlig Cultura, der indeholder den unikke mælkesyrebakterie F19. Det betyder et farvel til Gaio. I stedet kombinerer Arla Foods nu egenskaber fra Gaio og Cultura i ét produkt.
Tidligere har Cultura og Gaio eksisteret side om side i Arlas sortiment; Cultura med F19-bakterien og Gaio med Causido-kulturen. Imidlertid har de senere års forskning i den probiotiske mælkesyrebakterie F19 vist særdeles lovende resultater, hvad angår sundhedsfremme og velvære. Derfor vælger Arla Foods nu at køre ad ét sundhedsspor, så der alene fokuseres på F19.
Den nye Cultura halvliter kombinerer F19-bakterien med rapsolie, der giver en cremet konsistens og mild smag, som den vi kender fra Gaio.
En sund mave fremmer helbredet
Der findes flere hundrede gavnlige mælkesyrebakterier, men Arla Foods har valgt at satse på F19, fordi den blandt andet er tilstrækkelig hårdfør til at overleve hele vejen gennem tynd- og tyktarmen og dermed er med til at skabe et sundt miljø i tarmsystemet. Samtidig tyder Arla Foods' igangværende forskning på, at F19 endda kan styrke kroppens immunforsvar og påvirke kroppens fedtomsætning.
Den nye Cultura kan købes i butikkerne fra mandag 20. august. Den leveres i de traditionelle Gaio-halvliters-emballager, men har fået et blåt Cultura-mærke på.
Arla Foods vil også fremadrettet fokusere udviklingen og forskningen omkring F19, som selskabet patenterede tilbage i 1999.
"Maven kan opfattes som kroppens maskinrum, der sørger for at holde kroppen velfungerende. Her findes 70 procent af kroppens naturlige immunforsvar, og her arbejder op imod et kilo flittige bakterier for at beskytte os imod de bakterier, der kan skade kroppen. Derfor er det vigtigt, at maven er i balance," siger Sub Category Manager Susanne Klemp.
Den nye Cultura kan købes i butikkerne fra mandag 20. august. Den leveres i de traditionelle Gaio-halvliters-emballager, men har fået et blåt Cultura-mærke på.
Klik her for at læse mere om den nye Cultura Gaio.
For yderligere information:
Susanne Klemp (Sub Category Manager, Cultura & Health)
Tlf.: ( 45) 2215 1690
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.