Indførelse af logistiktillæg

Læs tid
1 min
Publiceret
30 oktober 2007
Kontaktpersoner:
Skrevet af

For at modernisere betalingen til mælkeproducenterne og dermed sikre mælkeforsyningen indføres fra 1. januar 2008 et logistiktillæg for store leverancer.

Tillægget skaber en konkurrencedygtig betalingsmodel, der er omkostningsbestemt – forstået på den måde, at tillægget svarer til de omkostninger, som Arla Foods sparer ved at hente mælken hos den pågældende storleverandør. Tillægget vil blive udbetalt løbende i acontoprisen, og modellen anvender en gradvist voksende tillægsskala fra 0 til 8 øre pr. kg. leveret mælk.

Den enkelte landmands placering i forhold til mejeriet har ingen betydning for tillæggets størrelse. Bestyrelsen skal nu fastlægge de nærmere detaljer og retningslinjer for logistiktillægget.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663