26.000 børn på fodboldskole i ferien
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 08 juli 2008
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
”Mælk smager rigtig godt efter
træning. I skolen får jeg normalt
den med gråt låg, men det er sjovt
at smage noget andet. Men jeg er
nu ligeglad med, hvad mælk jeg får,
for jeg kan godt lide det hele”, siger
ni-årige Mikkel Bang Jensen, der i
den første sommerferieuge deltog i
fodboldskole i idrætsklubben AIA
Tranbjerg ved Århus.
Som noget nyt tilbyder Arla gratis økologisk mælk til alle børn, der deltager i DBU’s fodboldskoler.
I år sætter deltagerantallet til DBUs fodboldskoler ny rekord:
Cirka 26.000 børn forventes at deltage i de i alt 235
fodboldskoler til lokale klubber landet over.
Som noget nyt får alle fodbolddrenge og –piger hver dag tilbud om
en gratis økologisk skolemælk fra Arla. Den gratis mælk er blot
et af en række Arla-initiativer, der skal gøre børn mere bevidste
om en sund livsstil.
I anledning af landsholdets 100 års jubilæum er landsholdet årets
tema på DBUs fodboldskoler. Det betyder bl.a., at børnene hver
dag skal øve en af de spilletyper, der indgår i landsholdets
spillestil. Desuden får alle deltagere en original
landsholdstrøje.
Fodboldskolerne, som Arla støtter via landsholdssponsoratet,
afvikles i skolernes sommerferie fra uge 27 til 32.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.