Arla vælger ét globalt marketing-bureau
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 17 august 2009
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Britiske AMV BBDO vandt retten til at markedsføre Arla’s nye Tættere på Naturen™ koncept foran fem andre bureauer. De første reklamer ruller over skærmen i begyndelsen af 2010.
I de sidste fire måneder har Arla ledt med lys og lygte efter den helt rigtige samarbejdspartner til at markedsføre konceptet Tættere på Naturen™ til forbrugere verden over. Nu er valget faldet på det britiske bureau AMV BBDO, der var blandt de i alt seks bureauer, der var inviteret til at give deres bud på opgaven.
”De præsenterede den bedste idé, som kan udbrede budskabet om Tættere på Naturen på tværs af lande og produkttyper. Og så er de stærkt repræsenteret på Arlas kernemarkeder,” siger direktør for brand-kommunikation i Arla Foods, Karin H. Sommer.
Kreativ idé
Hvad den vindende idé går ud på, vil hun dog ikke afsløre endnu, fordi Arlas marketingafdelinger først skal til at arbejde med ideen og videreudvikle den sammen med bureauet.
”Men idéen er kreativ og rummer ud over de traditionelle kampagne-elementer som tv-reklamer og annoncer også en række aktiviteter, hvor forbrugerne skal involveres direkte. Så vi glæder os meget til at komme i gang med at samarbejde med AMV BBDO,” siger Karin H. Sommer.
AMV BBDO har stor international erfaring og har ansvaret for markedsføring af kendte globale mærker som bl.a. Gillette og Heinz.
Sammenhæng mellem landende
Målet med at samle al markedsføring af Tættere på Naturen™ og alle de produkter, som fremover skal høre under det nye brand, er at skabe større synlighed omkring brandet og sammenhæng mellem landene og produktkategorierne. Markedsføringen skal kunne bruges på alle markeder, men skal også kunne varieres efter lokale behov.
“Vi skal naturligvis være meget opmærksomme på, at vi ikke bliver håbløst globale, så vi mister den lokale fornemmelse. Det kræver, at alle lokale marketingkolleger involveres og tager ansvar for at løfte den unikke position, vi har valgt med Tættere på Naturen,” siger Karin H. Sommer.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.