Små drikke hitter blandt danskerne

Læs tid
1 min
Publiceret
15 januar 2009
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Danske forbrugere er meget interesseret i fødevarer, som kombinerer økologi med velvære. Det viser forbruget af Arlas små, koncentrede øko-drikke, som er gået støt frem siden lanceringen i august.

De små, koncentrerede drikke med det høje indhold af mælkesyrebakterier har for alvor fået tag i de danske forbrugere.

Nye tal fra analysefirmaet AC Nielsen viser, at det samlede forbrug af koncentrede drik-ke, de såkaldte shots, nu ligger 43 % over forbruget for et halvt år siden – og at mange nye forbrugere har haft lyst til at prøvesmage en af de små drikke.

”Efterspørgslen efter naturlige produkter, som giver øget velvære, er i stor vækst om-kring i verden. I Danmark er markedet for de koncentrerede drikke endnu ret nyt, men vi ser nu et stigende antal forbrugere, som er meget interesseret i produkter, som kan give et større velvære", siger Susanne Klemp, Sub Category Manger hos Arla Foods.

Økologien løfter
Det er Arlas nye shot, Cultura ProBio®, som driver væksten inden for de små, koncentrede drikke. Cultura ProBio® blev som den første økologiske shot introduceret for de danske forbrugere i august 2008. Drikken kombinerer på en gang økologi og naturlighed med pro-biotiske gavnlige egenskaber. Cultura ProBio® har en høj koncentration af tre probiotiske bakterier og et højt fiberindhold, og netop denne kombination har vist sig at appellere til danske forbrugere.

”Sundhed og velvære har længe stået højt på danskernes dagsorden og gør det fortsat. Noget tyder på, at vi investerer i vores eget velvære og sundhed, når finanskrisen krad-ser. Det er en måde at ruste os til fremtiden på”, siger Susanne Klemp.

Derfor følger Arla nu successen op med lanceringen af en ny smagsvariant inden for Cultura ProBio®. Den nye variant smager af blåbær/hindbær og fås i butikkerne fra og med januar.

Både voksne, unge og børn over et år kan med fordel drikke Cultura ProBio® – enten som en del af morgemåltidet eller i løbet af dagen som et lille mellemmåltid.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663