2012 ifølge Arla
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 28 februar 2013
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla har i dag offentliggjort sin årsrapport for 2012 samt en særskilt CSR-rapport om, hvordan virksomheden lever op til sit sociale, etiske og økonomiske ansvar i samfundet.
Regnskabet for 2012 er nu godkendt af Arlas repræsentantskab og dermed kan du nu læse eller downloadeårsrapporten 2012.
Arla kan blandt andet se tilbage på et år med to store fusioner i henholdsvis Tyskland og Storbritannien samt et strategisk gennembrud på det kinesiske marked. Læs mere om disse begivenheder og få et overblik over, hvordan Arlas globale forretning og organisation præsterede og udviklede sig.
Socialt ansvar under lup
”Arla vokser, og jo mere global vores virksomhed bliver, jo mere har vi at tage ansvar for." Sådan skriver Arlas adm. direktør Peder Tuborgh i forordet til Arlas årlige CSR rapport.
Rapporten fortæller blandt andet om indførelsen af et nyt whistleblower system i Arla koncernen, beslutningen om kun at købe certificeret kakao til Arlas produkter, udviklingen af flere laktosefri produkter samt om at Arla har ansat kvinder på sin virksomhed i Saudi-Arabien.
"Arla er i dag et af verdens største mejeriselskaber. Vores tilgang til at drive en ansvarlig virksomhed omfatter nu flere lande og flere medarbejdere end nogensinde før. Det giver naturligvis udfordringer men også nye muligheder, når det gælder vores ansvar som virksomhed,” siger Peder Tuborgh.
Du finder både CSR-rapporten 2012 og Arlas årsrapport 2012 her
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.