Arla lancerer ny produktserie til aktive danskere

Læs tid
2 min
Arla lancerer ny produktserie til aktive danskere
Publiceret
08 januar 2016
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Proteinholdige produkter er velegnede til at indtage i forbindelse med en aktiv livstil, da protein er med til at genopbygge og vedligeholde muskelmassen. Nu lancerer Arla en ny produktserie under navnet Arla MOVE med proteinprodukter, der kan indtages i forbindelse med træning eller som et mellemmåltid på farten. Serien er blevet til på baggrund af en omfattende undersøgelse blandt 9.000 forbrugere, der viser, at særligt 20-40 årige kvinder savner gode alternativer efter træning.

Arla MOVE-serien består af proteinvand, proteinmælk, proteinbarer, proteinpulver, der både kan bruges i en smoothie og i lækre opskrifter på alt fra chokolademousse til pandekager. Produkterne kommer i flere varianter, så der er noget for enhver smag.

”I Arla arbejder vi løbende på at møde forbrugernes ønsker og efterspørgsel på produkter og sikre, at der er velsmagende produkter i de situationer, hvor danskerne har brug for dem. Når vi lancerer Arla MOVE skyldes det, at vi har oplevet en stigende efterspørgsel på proteinprodukter, som passer ind i en aktiv livsstil og nemt kan indtages på farten. Og vores undersøgelser viser, at særligt kvinder har manglet gode alternativer efter træning. Det tilbyder vi nu med Arla MOVE,” siger Jesper Vanghøj, der er Senior Commercial Innovation Manager i Arla om baggrunden for den nye produktserie.

Mejeriprodukter har et naturligt højt indhold af protein

For mange er Arla lig med mælk og andre mejeriprodukter, og ifølge Jesper Vanghøj arbejder Arla hele tiden på at udvikle nye produkter, der nytænker mejerikategorien:

”I Arla har vi en lang tradition for mejeriprodukter af høj kvalitet og med en god smag. Mejeriprodukter har et naturligt højt indhold af protein, og derfor er det naturligt for Arla at kunne tilbyde Arla MOVE-produktserien, der er baseret på mælke- og valleprotein.”

Produkterne i Arla MOVE-serien har et højt indhold af protein og indeholder mellem 16 og 21 gram per servering. De er fri for konserveringsmidler og er kun tilsat naturlig aroma og farve.

Arla MOVE sælges bl.a. i fitness dk og i 7-Elevens butikker landet over. Så uanset, om du har brug for lidt energi oven på en hård træningstime eller er på vej hjem med sved på panden og træningstasken over skulderen, kan du nemt få fat i velsmagende proteinprodukter fra Arla MOVE.

Produkter i Arla MOVE-serien:

  • Arla MOVE Protein Water indeholder 20 g protein pr. servering og fås i smagsvarianterne blodappelsin/grapefrugt og pære/ingefær. Derudover er proteinvanden fri for sukker og laktose og lav på kalorier.
  • Arla MOVE Protein Milk indeholder 21 g protein pr. servering og fås i smagsvarianten tropiske frugter. Proteinmælken indeholder desuden kalcium og vitamin B12.
  • Arla MOVE Protein Bars indeholder 16 g protein pr. servering og fås i varianterne chokolade og tranebær/jordbær/hindbær. Begge varianter har et højt indhold af fiber.
  • Arla MOVE Protein Powder indeholder 20 g protein pr. servering og fås i smagsvarianterne hindbær/lime og vanilje.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663