Nyt design til skolemælken

Læs tid
1 min
Nyt design til skolemælken
Publiceret
20 marts 2018
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Smælk. Sig det igen. Smælk. Nej, det er ikke særlig fedt, vel? Det har Arla erkendt, og derfor bliver den gamle kending, skolemælk, nu lanceret i et nyt design. Smileys er nøgleordet.

Mejeriernes skolemælksordning er for mange en fast følgesvend igennem årene i folkeskolen. Nu bliver det en smule sjovere at slukke tørsten i frokostpausen. Arla giver nemlig skolemælken et nyt og enkelt design, som er bygget op omkring smileyer:

”Tanken bag det nye design er, at det gerne må være nemt for børnene at forholde sig til. Det har været vigtigt for os at tale ind til noget, som børnene kan genkende fra deres hverdag. Og de fleste børn kender jo i forvejen til emojis eller smileys fra deres smartphone eller spil,” fortæller Jesper Skovlund, PR-chef i Arla Danmark.

Det nye design består af 20 smileyer, som bliver brugt tilfældigt på tværs af de otte varianter, der indgår i mejeriernes sortiment af skolemælk. Det nye design bliver rullet ud i landets skoler i løbet af foråret.

Nyt design erstatter udskældt smælk
Det nye smileydesign erstatter smælk-universet. For nogle gange må man bare erkende, at man kan gøre det bedre, siger Jesper Skovlund.

”Vores gamle design med smælk var helt ærligt et knap så godt forsøg på at være ung med de unge. Det indrømmer vi gerne. Så nu begraver vi smælk og erstatter det med et nyt, mere tidssvarende design.”

Det nye design er blevet præsenteret for en række børn, som har været en del af en testgruppe, for at undersøge, hvad de synes om det nye mælkelook – og de tager godt imod det. De nye mælkedesigns er udviklet, så det passer ind i børnenes univers og skaber genkendelighed med simple smileys, som børnene i forvejen kender og bruger i deres hverdag, når de for eksempel spiller spil eller bruger mobilen.

Det er AGENCY SPRING, som står bag det nye design.

Fakta om mejeriernes skolemælksordning:

  • Skolemælk har gennem generationer været et tilbud om frisk mælk til danske skolebørns frokost.
  • Det nye design på Arla skolemælk består af en enkel stil med 20 forskellige smileyer, som vil være tilfældigt placeret på de forskellige mælkevarianter.
  • Det gamle smælk-design var oprindeligt en del af projektet Ordmaskinen, som var en konkurrence for elever på mellemtrinnet om at komponere et rapnummer.
  • Skolemælk fås otte varianter: Økologisk skummetmælk, minimælk, letmælk og kærnemælk. Og konventionel skummetmælk, minimælk, letmælk og sødmælk.
  • Det er hverken ændret på indhold eller pris for skolemælken.
  • Se mere på www.skolemælk.dk

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663